Sunday 13 May 2012

ayam masuk kampung

ayam baru hbs interview untuk continue study
doakan!!!




baik ni nak cerita kisahnye bila si ayam kuning masuk bandar



hari jumaat 2 gerak dari kuantan ke pekeliling
sebab SABTU ada seminar dekat damansara


pergi dgn kak liney

sampai sana amik tren g kelana jaya
wahhhh sangat bersesak sebab org balik kerja
ayam da restless dah
ramai sgt
dah sume jlan laju macam kucing (laju ke?)


pas2 smpai kelana jaya amik teksi pergi hotel kat ara damansara


hotel best giler kot
mmg awesome la
tiba rasa nk extend duk smpai ahad
hahaha


ayam mcm br first time plak duk hotel kan (memalukan..)

pas2 sabtu seminar

BEST

occupational therapist from singapore yg bg talk



then

cerita di atas bukan cerita yg perlu di beri perhatian


ok
bawah ni baru cerita yg perlu di beri perhatian


petang 2 decide nak balik putrajaya terus
 sebab AHAD ada interview plak
pas2 nak suruh papa amik dkat damansara ni mcm kesian plak

then fikir punya fikir

ayam buat keputusan untuk pergi
SENDIRI

wahahaha
ayam kuning yg xpernah naik tren,lrt,komuter and watever sorng2 tbe2 nak pergi sendirian

2la sllu duk kne amik dan jemput oleh kesayangan
kan da dependent


confident x confident je
main redah


nak jadikan cerita
pegi stesen tren kelana jaya dengan kak nad-tumpang
hehe

pas2 smpai sana terus nebes 1% sebab rasa mcm betul ke tempat ni
asal semalam macam lain je

haha

pas2 calm dwn
cr2
owh betullah
cuma semalam trun kat lain

then beli tiket pegi masjid jamek
ok settle

tnggu tren tbe confius nk naik belah kiri ke kanan
hahaha


then tanya la nyonya ni
pas2 ok la
naik


sementara sampai masjid jamek
aku dapat duduk
then next sttion ada org naik duk sebelah aku
pas2 dtg g sorng duk sebelah aku

pas2 tbe next sttion

ada kakak ni naik mybe dlm 40-an kot
xde tempat duduk
die bwk beg sdrhana besar 2

aku mcm relex je lah sebab tnggu mamat2 sebelah aku bngun
sekali xde pun yg bangun
yang sebelah aku siap tidur lagi
pufff



pas2 aku pun bngun la bagi seat aku kat dia


pas2 lepas few sttion tba2 akak 2 cuit aku

ingat kenapa
rupanya dia bg aku COKELAT



hahaha

sebab aku bagi seat dia bg cokelat sbg trma ksih

sweet kan?????
bgusnya la org bandar ni
hahaha
kagum ayam


trun kt masjid jamek dgn feeling yg best sbb dpt cokelat
hehe
pas2 check2



SEKALI!!!!!


token aku
HILANG!!!!!



arghhh sudah
stress naik jdi 20%


trus call kak liney
kak liney kt mybe kena denda

ah sudah

sebelum aku trun aku da rs poket dan token ADA!!

sekali xde weh
sudah





pas2 g tanya abg polis
abg polis 2 kata xpe pegi je sg besi (without token)
nanti kat sg besi br bayar


oklah


naik g ampang/ sri petaling

pas2 duk set dlm mind ampang!!!
padahal nak pegi sg besi kena tkr tren pegi sri petaling
dah
TERLAJAK
pas2 gelabah 15%
ok
kena trun next sttion and tkr tren


then trun kat next sttion

dah la da ptg xde org
ada few people je
pas2 token xde
xtaw tempat

kebetulan ada laluan untk keluar tnpa perlu token
aku pun keluar kat situ
pergi seberang sana dan beli token br RM1
hehe

pas2 tanya mamat ni (sebab ada mamat 2 je)


"nak pergi sg besi kena tkr tren ke x pas ni"

sekali dia jwb pe taw

"entah lo akk, sy pun enggak taw..sesat jg ni.."

hahaha
sekali dia pusing baru aku perasan

beg dia ganas gila

beg bentuk KERANDA dan ada TENGKORAK
huhu


scary bangat lo kamu

ayam: hebat mmt ni bwk keranda jalan2..he




pas2 selamat la smpai sg besi (AKHIRNYA)



aku rs hebat la jgk

sebab ni first time aku sorang2
dan xtaw tempat
yg aku taw sg besi je
nasib baik la ayam taw baca
hahahaha


tpi motif




sebelum pergi aku niat apa taw


ya allah, permudahkan la urusan ku
jadikanlah apa yang berlaku hari ini sebagai pegajaran dan pelajaran untuk ms hdpan



tengok

wlaupun token aku hilang tp tuptup allah bg jalan mudah
wlaupun aku xdpt seat sbb bg kat akk 2 tuptup allah grkkan hti akk 2 untk bg aku cokelat
wlaupun aku sesat dan slh naik tren tuptup allah tenangkan hati ku...sekurang2nya stress level aku xover dan bleh calm down

sebab


niat 2 penting
jd


mari kita betulkan NIAT kt

yg pasti aku excited nak convo esk

yeayy
alhamdulillah


No comments:

Post a Comment