Tuesday 5 June 2012

hari GURU part 2

lalalala
janji tinggal janji kot


menipu je keje
kata nk update blog
tp hmpas kelapa pnya budak



sibukkkkK!!!


yelah last week balik kg
ok klau blk kg memang xde makna lah nak update blog
yela dr menghadap laptop baik menghadap muka mak ayah
lg dapat PAHALA
ye ke tidok
hahaha


then last 2 week kne attend weeding kak liza
org lain kawen ak lak yg sibuk2 kan
wahahaha


mana nak sempatnye nak update


weekday surelah keja kan
he



okla smbung cte hr 2 kejap


mcm ni

dulu masa ak kecik2
aku ada bnyak
CITA-CITA
asyik tukar2


dulu masa TADIKA
aku nak jadi DOKTOR GIGI

hehe
tp bila ade doktor gigi dtg tadika 
huh takut xyah cakap lah
semua org kena periksa gigi
aku je x kena
hahahaha
konon cikgu pujuk bagi biskut
aku amik tapi xnak jgk check gigi
TAKUT punye psl


then mak abah bwk la pergi hospital untuk periksa gigi
ingatkan selamat rupanya kena gak jmpe dr. gigi

nak di jadikan cerita
wahahahahaha


masa dah siap check 2 (ok je gigi)
doktor prempuan time 2
die pun ala-ala ayu dan penyayang



"ok adik..dah siap boleh ttp mulut"



sekali HAMBIK

ke bam boommm


''AKU PERGI GIGIT JARI DIA''


hahaha
sape sruh keluarkan jari lmbat sangat

ko taw jah smpai terkoyak sarung tangan dia
wahahahaha



(kpd dr gigi 2 mntak maaf ye)



sejak 2 aku trus tukar cita-cita
takut kena gigit bila periksa gigi org
hahahaha

 dasar zombi kan ko ayam



then ms sekolah rendah
CITA-CITA aku nak jadi
DOKTOR HAIWAN



sumenye sebab aku g intai kucing aku beranak bawah katil

hahahaha

rasa macam awesome je (kecik2 dah taw dah awesome 2 ape...kuikui)

sikit2 bila org tanya nak jd ape
dgn bangga kata nak jadi dr. HAIWAN


tapi 2 lah
mak aku tak merestuinya


aku ingat lg mak aku duk takut2 aku
dia kata nnti kena pegang B.A.B.I lah
main najis lah
hahaha

smpai sekrang aku tak taw betul ke tak

hahaha
aku nak jadi doktor sebab aku rs cool je dgn baju pth bgai..keje kt hospital..




terus aku lupakan cita-cita aku 2
mak aku punya psl lah
he



dulu masa sekolah kan cikgu suka tanya CITA-CITA
nak2 bila tukar cikgu baru or masuk sekolah baru (well aku suka tkr sekolah dlu)


pas2 tukar cita-cita nak jadi WARTAWAN

sebab aku suka CAKAP dan SIBUK hal org
tak la talkative sgt
tapi aku suka la gosip2
suka tegur makcik2 yang tak dikenali lalu berborak dgn rancak seperti sdh kenal setahun yang lepas
hehe

lagi satu aku suka MENULIS

dulu aku ada banyak DIARI
lalalala
sebab aku bila ada idea or rs mcm ade benda nak tulis aku merepek lah dlm diari


so time 2 aku rasa dah cantik sgt dah CITA-CITA aku 2


hehe


tapi

bila masuk sekolah menengah
aku msk MRSM

so macam tak cukup HEBAT lah pulak cita-cita aku 2

lalalala
ini pengaruh persekitaran ye kawan2


yelah bila tnya cita-cita kwn lain
sume nak jd
DOKTOR
ENGINEER
ACCOUNTANT
LECTURER

tiba akan aku nak jd
WARTAWAN

tak la bukan maksud aku nak downkan level wartawan
hebat 2 jd wartawan
tapi pengaruh persekitaran yang kuat jd aku terpaksa tkr lagi cita-cita aku
he  



lg satu sebab aku nak jd wartawan sebab aku suka BERJALAN-JALAN

hehe
yelah klau jd wartawan mesti pergi ke sana ke mari kan
syok 2


then oklah


so masa tngktan 4-5 (tukar sekolah lagi ni)

kami kena buat mcm kerja khusus macam 2 ttng kerjaya
sapa tak buat tak leh grade

so masa 2 cemas tak cemas lah
sebab tak taw nak buat apa


smpai hu first time dlm zaman persekolahan g jumpa kaunselor
wahahaha

cerita kat dia then trus nangis ber-cucuran
sampai tak leh cakap apa

sebab 2 lah waktu aku sekolah
ktorng memang di ddik untuk taw next plan nak buat apa
means kena taw lepas SPM nak g mana dan seterusnya
time 2 rs tak taw nak buat apa lepas ni
hahaha



pas2 siap buat mcm persnlity test la dgn kaunselor (yg pasti kaunselor sekolah aku time 2 mmg terbaik)


then result test 2 mcm lebih kpda
-social work (tolong2 org)
-kerja yang perlu berhadapan dgn org ramai (melibatkan interview)

maksudnya aku cenderung minat kpda kerja yang tolong2 orng lah senang crta


so time 2 malas dah nak fikir pasal CITA-CITA
macam IKUT JELAH jah




lepas SPM tiba2 entah macam mana
aku terCITA-CITA nak jd CIKGU


hahaha

memang aku minat
oh ye aku dah ingat
aku tkar cita-cita ni sebab masa lepas SPM
aku tolong ajar tusyen untuk anak2 jiran
so aku rs BEST dan AWESOME (hu lg skli)


so trus bertekad untuk jadi CIKGU

yes!!!


dan alhamdulillah aku dapat pnggilan untuk interview MAKTAB (kot..tak ingat tp untuk cikgu 2 la)

interview dan ujian bertulis


tapi 2lah
kita merancang dan kt rs 2 yang paling bagus
tapi ALLAH lebih maha mengetahui yg mana lebih BAGUS untk kita
so AKU TAK LULUS dlm pemilihan 2


give up tak yah ckp lah kan
hahaha


sebabkan kimia punye result teruk
lalalala
so aku xleh proceed matrik
tp klau dpt pun ak xrasa ak pegi
sebab aku taw style aku BELAJAR mcm mana


so xpe lah


time ni memang zaman kejatuhan dan putus asa lah
menangis je keje aku jah time ni
hahaha



cita-cita mmg 000000..
tak tahu mane nak tuju


so isi upu
plhan pertama je yang aku pilih
seni bina

yang lain semua abang aku isikan

hahaha

aku mcm ikutlah

aku dapat interview kolej untuk NURSE


hahaha
tapi 2 bukan bidang aku lah
memang lah keje tolong orang tp nurse bukanlah kerjya yang aku nak
kira xtermasuk dlm list CITA-CITA aku lah




sekali dapat pngilan UiTM
bidang


DIPLOMA in OCCUPATIONAL THERAPY
hambik pilihan ke8 (last sekali)

abang aku suggestlah
bagus ni
(padahal dia pun xsure sebenarnya)
aku lagi lah tak pernah dengar
hahaha

tp masa 2 ye aku give up
so felling mcm

"erm pergi jela!lantaklah!"



tp bila aku dah belajar
then alhamdulillah sekarang dah kerja
as OCCUPATIONAL THERAPIST

aku rs ni lah CITA-CITA yang aku cari selama ni
(ceh ayat)


hahaha

sebab nya


ok review balik CITA-CITA


1.nak jadi DOKTOR
2.nak jadi WARTAWAN
3.nak jadi CIKGU



wahahaha
sebabnya


tiga-tiga ni aku dapat


yelah THERAPIST vs DOCTOR
aku belaja anatomi
belaja condition
belaja intervention

memanglah tak doctor
tp hampir ke situ

boleh keje kat hospital
boleh pakai lab coat
ada PATIENTkdng2 patient pnggil "doktor"

hahaha
(memang gila pngkat tol aku ni)


then keje as OT ni

pun macam wartawan

kena interview parents
kena interview patients
kena interview family members
kena interview staff
kena tulis report

semata-mata nak dapatkan MAKLUMAT ttg pasakit

hehe


then boleh juga jadi CIKGU


sebab
masa HARI GURU tempoh hari aku dapat banyak HADIAH smpena hari guru
padahal aku OCCUPATIONAL THERAPIST bkn CIKGU

hahahahaa

2 adlah motif utama sebenarnya
lalalalala


sebab aku keje dgn budak2 so dorang panggil aku CIKGU
sebab akan nak sruh pngil therapist
mcm xbe nak MESRA g2
hahaha



so motif



bersyukur dgn apa yang ALLAH beri
dan



jangan mengeluh jika susah sekarang
sebab ALLAH sedang menguji mu


sebab klau nak cerita mmg pnjang
sebab aku bukan senang2 smpai ke tahap ni
banyak liku2
tapi malas lah aku cerita
sebab ni pun belum tentu nak baca smpai habis


hehe


so


ALLAH sgja turunkan HUJAN
sebab DIA nak hadiahkan PELANGI



renung-renungkan dan selamat beramal


lalalalala




*sebenarnya motif nak crta hr guru tiba melalut smpai kemana2..he...maafkan sy..

No comments:

Post a Comment