Saturday 9 June 2012

cap ayam

selamat petang!


tbe2 ter-rajin update blog
em xleh nak kta apa lah kan
hahaha



hr 2 kan ade crta list2 CITA-CITA si ayam

em terlupa
ada st lagi ter-tinggal


dulu ms kecil2
ayam suka lukis fashion baju
kira mcm design baju
macam-macam design

pastu gunting kertas dan soletape
ala jdi macam buku lah

jap
boleh bayang ke tidak ni


hu
tbe ayam emosi

dah siap mcm buku
then
ayam kan buh price tag
lalalala

buh la
design baju ni RM brpa
untuk setiap design

hehe


yang pasti semua MAHAL

hahaha


tak lah
tapi
MINAT


so sebabkan nak teruskan CITA-CITA yang satu ni
well akan tiba nak sambung degree in fashion plak kan
hahaha
mati aku

so alternative lain
yes!!!




menuntut ilmu dgn ibunda terchenta

so

jeng jeng jeng



jgn slah kan aku bila fotoshot over cmni..sape suh org buang kerusi ni kt s2

ada gaya mcm boss x?


ke tak de


hahaha



ok motif
taraaaa
comel tak baju 2?

sebenarnya masa belaja jahit 2 xsmpat nak amik gambar

kau taw jah
stress woo belaja
nak2 belaja dgn mak sendiri
mak aku pun komplain
kata aku banyak SOAL

hahahaha

so amik ble dah siap jahit je la




tp alhamdulillah
faham dan
insyallah boleh belaja lg



so motif ke2
kawan2
kalau mak or ayah or sdra korang tahu menjahit (sgt kagum kalau ayah pndai jaht..he)
BELAJARLAH


sebab
ok
1. baju siap MAHAL

2. upah jahit MAHAL
3. baju yang btul2 ssuai dgn kita SUSAH nak cari; yelah s/t baju pendek..lengan pendek..so xssuai la kan

4.(ni alsan mak aku)korang boleh SAVE nnti..byngkan nanti korana ada anak..korang leh jahit sendiri so kalau ade anak 5 orng upah jahit ktlah 50 sehelai bj kurung..so korng boleh save RM250 dgn menjahit sendiri baju ank2 anda...hehee..bkn nk berkira cma RM250 2 krng bleh g bwk anda pegi sunway lgoon..hahahaha

5.korang boleh jadi BUSINESS WOMEN klau korng serius la..hehe..klau mcm aku ni xde kot..haha mne nk jd therapist lg nak jd suri rmh lg..eh?hahahaa



jadi
belajar menjahit baju sndiri


ko taw jah
(em aku xsure sjk bila ayam jd peng-gosip mcm ni)

baju yg atas 2..yg dlm taw
aku just beli kain 2 meter
kat nagoya
berharga RM10
5ringgit semeter
dan boleh dapat 2 helai baju
so harga baju 2 RM5 jela
kalau ko beli kan jah kat kedai or kat internet or kat mne2 lah
baju mcm 2
without lengan
RM50
gerenti!!!!


sebabnya aku dah usha nak beli
tapi bila tgk
(aku g shoping tgk dlu berbaloi ke x beli..klau xberbaloi suh mak jht..he)
rasa xberbaloi taw nk beli mahal mcm 2
padahal design SIMPLE sgt



hahaha
tbe aku terfkir
manalah taw kan
tibe2 terPRODUCE product baju sendiri
mesti awesome kan


pastu buh jenama AYAM
hahahaa



mesti jdi mcm ni nnti



GADIS 1: eh! CANTIK dan STYLO nye baju kau!CAP apa ni?
GADIS 2: oh!CAP AYAM!

lol
hahahaha


kalau xde sape nak ajar
JOM!!!

ayam buat kelas mengajar menjahit
hahahaha




ada berani??





yang penting
just be ur self
tak payah
nak
COPY
and
PASTE


...

No comments:

Post a Comment